Sunday 6 April 2014

Jak ulatwic sobie zycie

... Czyli rzeczy, ktore sa moimi niezbednikami.

Nie wyobrazam sobie juz zycia bez suszarki do ubran. Pranie wlanczam wlasciwie codziennie i za kazdym razem pralka jest wypchana po brzegi.. Czego sie spodziewac kiedy ma sie w domu trzech facetow ;)   
Gdyby przyszlo mi to wszystko suszyc przy kaloryferze czy tez na zewnatrz by tej mega zmiennej angielskiej pogodzie, to pewnie suszylabym kazde pranie przez kilka dni. 
Majac to cudenko, wszysto jest suche w ciagu poltorej godziny od wyjecia a pralki:






Elektryczna szczoteczka do zebow.   Dluugo uzywalam zwyklej szczoteczki do zebow, ale kiedy dostalam w prezencie elektryczna szczoteczke, musze powiedziec, ze nie zamienilabym jej na zadna inna. Szczoteczka czysci szybko i dokladnie.





Slodkie ziemniaki, tzw Bataty. Slodki ziemniak , to niby ziemniak, ale tak naprawde nie do konca. Nie zawiera skrobi, wiec w przeciwienstwie do zwyklego ziemniaka, mozna go uznac za jedna porcje z naszej codziennej porcji owocow i warzyw "5 a day" ;)
Smakuje swietnie zarowno pieczony, w curry jak i w zupach typu krem. Zatem kiedy nie mam pojecia, co by tu zdrowego przyzadzic na obiad, slodkie ziemniaki sa zdrowym i szybkim rozwiazaniem.




Plastikowe kostki "lodowe". Trzymam je z zamrazarce. W razie potrzeby dodaje do sokow, napoi i drinkow. W srodku jest woda, ktora chlodzi napoje , ale ich nie rozrzedza. Po uzyciu myje i ponownie wkladam do zamrazarki.



21 comments:

  1. Ja tam wolę ubrania suszone na powietrzu :) W NL suszyłam ubrania w suszarce i niestety nie pachniały tak świeżo jak np. z dworu. A ja zapach ten uwielbiam :) Ale wiadomo- pogoda w UK jest kapryśna także też bym się pewnie zdecydowała na suszarkę.
    Ja z kolei kiedyś myłam elektryczną i przerzuciłam się na zwykłą. W sumie nie wiem czemu ;p
    Batatów nigdy nie jadłam, ale muszę koniecznie spróbować. Szczególnie po Twoim ich opisie ;)
    A te kostki są super. Też muszę sobie takie kupić :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masz racje, zapach ubran suszonych na powietrzu jest bez porownania... Ale my w deszczowej Anglii i z dwojka dzieci nie mamy niestety takiej mozliwosci, wtedy suszarka sprawdza sie 100% lepiej. Taaak, koniecznie sprobuj bataty, u nas to staly punkt diety ;)

      Delete
  2. Przyznam szczerze, że nie słyszałam o takich kostkach ;)
    Pozdrawiam,
    http://and-after-all-the-obstacles.blogspot.com/
    http://wirtualna-gazeta.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. te kostki sa u nas na ebayu: "plastic ice cubes" :)

      Delete
    2. Dzięki za informacje :)

      Delete
  3. Na suszarke nie skusilabym sie ale nie mowie nigdy bo nie wiadomo jak bede miec dwojke dzieci to faktycznie moge miec problem z suszeniem ;) jednak i ak wole tradycyjne suszenie bo ubrania wtedy ladnie pachna a po suszarce nie za bardzo...
    Bataty kocham <3 najbardziej jak kroje je jak frytki obsmarowuje maslem posypuje pieprzem, czosnkiem, koperkiem i zapiekam w piekarniku... sa boskie :D
    Bez szczoteczki elektrycznej nie wyobrazam sobie zycia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Po suszarce rzeczywiscie ubrania nie pachna zbyt przyjemnie, ale ten specyficzny zapach szybko wietrzeje. Ja tak samo robie z batatami! :)))) uwielbiam je w tej postaci ;)

      Delete
  4. Suszarki używam rzadko, ale czasami bywa bardzo przydatna. Używałabym częściej, ale zawsze wydaje mi się, że jednak nabija rachunki za prąd. Nie zgodzę się z tym, że pranie z suszarki brzydko pachnie. Pachnie całkiem przyjemnie, w zalezności od proszku/płynu, w jakim się prało :) No, i jedynie z suszarki ręczniki są miękkie, w każdym innym przypadku nie są :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo tak, tez mysle,ze suszarak niestety nabija rachunek, dlatego ustawiam tak,z eby wlanczala sie w nocy, bo wtedy mamy prad 4 razy tanszy :) Z tym zapachem jest roznie, ja poczatkowo czuje ten specywiczny zapach suszarkowy, ale szybko on wietrzeje i pozniej czuc tylko zapach proszku. To fakt, reczniki sa wyjatkowo mieciutkie..

      Delete
  5. Ja lubie jak mi w dpmu pachnie plynem do plukania... ale faktycznie, suszarka stoi rozlozona caly czas :/ latem wystawiam na dwor. A tych kostek nie widzialam nigdzie tutaj...

    ReplyDelete
    Replies
    1. no wlasnie.... a wyobraz sobie u nas w ciasnym mieszkaniu, przy czterech osobach... kiedy nie mielismy suszarki, pranie potrafilo sie suszyc i suszyc nawet po 3 dni az zaczynalo smierdziec! masakra... Te kostki sa na ebayu: "plastic ice cubes", sa taniutkie, ale co jakis czas trzeba kupic nowe, bo ta woda w srodku robi sie metna i brzydko to wyglada.

      Delete
  6. ja mam mieszane uczucia jesli chodzi o suszarke elektryczna...reczniki sa super miekkie to plus bo nawet suszone na dworze sa sztywne i szorstkie :/ ale np zapach ciuchow troche mnie denerwowal ( bo tez uzywalam jakis czas takiej suszarki ) na pewno bylaby przydatka zima kiedy np nie ma miejsca w domu zeby rozwiecic posciel,reczniki czy kurtki zimowe ktre schna bardzo dlugo :/ ale latem nie wyobrazam sobie kisic ubran w domu...ja teraz mam raj bo ogrod wielki to non stop piore jak ladna pogoda to i 3 prania sie wysusza :) uwielbiam ten zapach swiezych ciuchow :P
    minusem suszarki jest prad :/

    ReplyDelete
  7. Miło tak poczytać jak ludzie sobie dają radę :-)
    Mamy prośbę do właściceli tak fajnego bloga. Piszemy pracę dyplomową i zbieramy bazę danych. Prosimy jeśli to możliwe o wypełnienie (a może nawet udostępnienie ;-) ) tej oto ankiety internetowej: http://badania.zdrowe.org/index.php/233169/lang-pl

    Z góry dziękujemy za pomoc :-)

    ReplyDelete
  8. Najbardziej podobają mi się te kostki ;) Suszarki takiej nie posiadam, ale to dlatego, że nie potrzebuję, mam pomieszczenie typowo do suszenia prania. Ale zdaję sobie sprawę, że ułatwia życie :)
    Batatów jeszcze nie jadłam, ciągle o nich zapominam. Ale że kocham jeść, to na pewno spróbuję.

    ReplyDelete
  9. Co to za ziemniak "niedokońcaziemniak" ? Spotyka się je tylko w UK ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. to jest ziemniak, kotry nie ma skrobi i dlatego taki nie do konca ziemniak. Wydaje mi sie ze w Polsce tez sa.

      Delete
  10. Nie słyszałam o tych kostkach, genialne w swojej prostocie! I marzę o suszarce, ostatnio prałam swetry i suszą się już trzeci dzień. Moja wina, bo w międzyczasie zostały dokładnie przepłukane przez deszcz... Czasem fatyguję się do pralni, mają tam suszarki, ale taka przyjemność daje po kieszeni, niestety

    ReplyDelete
    Replies
    1. posiadanie suszarki tez moze dawac po kieszeni niestety, no i wodatku trzeba zainwestowac w jej kupno... ALe kiedy sie ja wlancza po nocnej taryfie, to mozna przezyc ;) A kostki Ci polecam (ebay)!

      Delete
  11. Nigdy nie słyszałam o tych kostkach a są niesamowite - nie ciepię pić końcówki Coli z lodem ;) Dzięki!

    ReplyDelete
  12. Całkowicie ufałem doktorowi ADELEKE od czasu, gdy rozmawiałem z nim w okresie, gdy mój narzeczony opuścił mnie po 5 latach naszego związku, rozpoczął pracę nad zaklęciami na moim narzeczonym i dał mi tyle zapewnienia i gwarantował, że jedzie aby mój narzeczony stanął na nogi w ciągu zaledwie 24 godzin od rzucenia zaklęcia. Byłem tak pewny swojej pracy i tak jak powiedział na początku, mój narzeczony w końcu do mnie wrócił, tak, wrócił z całym sercem, Miłością, troską, emocjami i kwiatami, i teraz jest lepiej. Bez wahania poleciłbym tego potężnego rzucającego zaklęcia każdemu, kto potrzebuje pomocy .. kontakt: Dr ADELEKE na WhatsApp +27740386124 lub e-mail; aoba5019@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159/
    +3550685677099

    ReplyDelete