Wednesday 21 May 2014

To juz rok

A wlasciwie troche dluzej. Nie pamietam dokladnej daty. W kazdym razie mniej wiecej rok temu stalam sie wlosomaniaczka. Wlosomaniaczka to chyba za duzo powiedziane. Byc moze poczatkowo wygladalo to jak prawdziwy szal... Zaczelam masowo obkupywac sie w produkty do wlosow, testowac, czytac, porownywac, analizowac.
Wtedy wlasnie trafilam na blog Anwen i Blondhaircare, ktore staly sie moimi wlosowymi przewodnikami. Dzieki niem poznalam strukture swoich wlosow i ich potrzeby.

Czy uwazam sie za wlosomaniaczke??? O niee.... Miniony rok, byc moze zaczal sie kilkutygodniowym wlosomaniactwem, ale szybko przerodzil sie w rok swiadomej pielegnacji wlosow.

Jak ten rok wplynal na moje wlosy?
Co stosowalam?
Na czym opierala sie moja pielegnacja?
Ktore zle nawyki wyeliminowalam?

Od maja zeszlego roku poczytuje liczne blogi wlosomaniaczek. Ile wlosomaniaczek, tyle metod pielegnacji wlosow. Udalo mi sie wdrozyc cala ich mase, wciaz testuje kolejne metody pielegnacji. Sa takie , ktore zupelnie mi nie odpowiadaja jak i takie, ktore staly sie u mnie nawykiem.

Czego juz nie robie?

Od dziesieciu miesiecy:
  • nie farbuje wlosow
Od ponad roku:
  • nie uzywam prostownicy
  • nie sypiam w mokrych wlosach
  • nie uzylam suszarki do wlosow ani razu
  • nie uzywam plastikowych ani metalowych spinek
  • nie wystawiam wlosow na wiatr, slonce, deszcz ani zimne powietrze

Pozytywne zmiany:
  • regularne olejowanie
  • uzywam dobrych odzywek
  • uzywam masek do wlosow
  • herbatki ziolowe i witaminowe suplementy diety

Czego nie udalo mi sie wyeliminowac:
  • wciaz rozczesuje wlosy na mokro i tak juz mi pozostanie

Oleje, ktorych uzywalam w ciagu ostatniego roku:
  • Kokosowy
  • Vatika mieszanka kokosowego i kilku innych
  • Jojoba
  • Arganowy
  • Arganowy z migdalowym mix
  • Lniany
  • Migdalowy
  • Sezamowy
  • Rycynowy
  • Amla Gold
  • Lopianowy z rozmarynem
  • Lopianowy ze skrzypem
Wcierki:
  • Jantar
  • Radical
  • Zel aloesowy
Odzywki i maski:
  • Biovax, kilka z tej serii
  • rozne odzywki ze splukiwaniem

Jedwabie/ zabezpieczanie koncowek:
  • Biosilk
  • Joanna
  • Zel aloesowy
  • Olej arganowy
Dieta, suplementy:
  • siemie lniane
  • drozdze
  • herbatka ze skrzypu
  • herbatka z pokrzywy
  • Merz special dragees
  • Sprzypowita w kapsulkach
Efekty, ktore osiagnelam:
  • wlosy byly rzadkie i rzadkie pozostaly, zadna metoda w zaden sposob nie wplynela na zageszczenie wlosow
  • szybszy wzrost - nie widze zmian. moje wlosy zawsze rosly bardzo wolno: 1cm na miesiac i tak jest nadal
  • zmniejszenie wypadania, tutaj widze roznice. Kiedys lenilam sie jak kot, teraz wypada mi po kilka wlosow przy czesaniu, kilkanascie przy myciu
  • zmniejszenie elektryzowania sie. moge powiedziec, ze zupelnie przestaly sie elektryzowac
  • zmniejszenie puszenia sie, tak, zdecydowanie pusza sie mniej niz kiedys, chyba dlatego ,ze sa dociazone olejami
  • przetluszczanie...kiedys mylam codziennie , teraz myje co dwa dni, ale nie dlatego , ze przetluszczaja sie mniej, lecz dlatego, ze co drugi dzien "odswiezam" je suchym szamponem lub talkiem. Przetluszczaja sie chyba jeszcze bardziej niz kiedys, bo odkad przestalam farbowac, mam przy glowie bardzo gladkie wlosy i spory przyklap
  • lamiwosc koncowek - wciaz zmagam sie z rozczworzonymi i polamanymi koncami. Niestety odstawienie prostownicy rok temu nie odratuje moich spalonych juz koncowek i wierzchnich warstw wlosow. Czekam az odrosna na tyle, bym mogla to wszystko sciac.
  • Blask - niestety niespecjalny... 
  • Elastycznosc - wlosy sa duzo latwiejsze do opanowania, odkad ntensywnie o nie dbam, nie elektryzuja sie tak jak kiedys, nie pusza, nie placza, nie zbijaja w straczki
  • Platanie - moje wlosy sa cienkie i zaawsze straszliwie sie plataly, przy wietrznej pogodzie, a tym bardziej przy myciu. Teraz niemal wogole nie mam tego problemu.
  • OGOLNY WYGLAD: nie widze, zeby wygladaly lepiej, ale sa milsze w dotyku i sprawiaja mi zdecydowanie mniej problemow pielegnacyjnych.
Kiedys...nie stosowalam nic poza szamponem do wlosow. Odzywke uzywalam tylko w razie koniecznosci, tzn kiedy nie moglam rozplatac strasznie zniszczonych koncowek.
Obecnie... nakladam olej na jedna noc w tygodniu, raz w tygodniu nakladam kilka kropel na dlugosc. Raz w tygodniu stosuje maske z Biovaxu, po kazdym myciu uzywam odzywke.

Szalu nie ma, pielegnacja nie zajmuje mi duzo czasu i stala sie moja rutyna.
Na prawdziwe efekty pielegnacji przyjdzie mi jeszcze dluugo czekac, a mianowicie dopoki nie zetne calej zniszczonej prostownica dlugosci , nie bede zadowolona.


A jak Wy dbacie o swoje wlosy?


9 comments:

  1. rok to już długo, gratuluję Ci wytrwałości :) Ja mam takie dni, że bardzo dbam o włosy ale najczęściej brak mi czasu i chęci :/ Mona

    ReplyDelete
  2. Podziwiam za determinację :D
    Włosy masz całkiem ładne - nie wiem czemu się czepiasz - widziałam w poprzednim poście, że długie :)
    Szkoda, że zdjęcie takie "dyskretne" i niewiele widać :P

    ReplyDelete
  3. Mi zaczyna przechodzić. :) A co do początków miałam podobnie, wszystko chciałam mieć.

    ReplyDelete
  4. Co do pielęgnacji włosów- jestem chyba szczęściarą- mam je kręte, czarne, nigdy ich nie farbowałam, z naturalnym połyskiem. Co do ich mycia- używam od lat jednego i tego samego szamponu i odżywki- są dla mnie najlepsze, próbowałam milion innych i zawsze powracałam do tego samego-więc po co kombinować. Zawsze kładę sikę spać z mokrymi włosami, jedyny minus u mnie to to że mam barzo suche końcówki, ale kręte włosy tak mają, zaczęłam od niedawna nakładać na nie serum-jest o niebo lepiej. Co do przetłuszczania się włosów-mam jeden, obrzydliwy jak dla mnie sposób, ale skuteczny, stosuję go raz w roku, a mianowicie, nie myję cały tydzień włosów. Jest to podczas mojego urlopu gdy oddaję się dzikiej przyjemności porządnego wysprzątania mojego domu!w dni w które włosy wyglądają ok, wszystkie sprawy załatwiam, w dni kolejne oddaję się pracy w domu, tak żeby nie czuć się źle z takimi tłustymi włosami...normalnie myję włosy dwa razy w tygodniu, ale po jakimś czasie zaczynają się częściej przetłuszczać i potrzebować częstszego mycia, wtedy właśnie to stosuję. Po takim przetłuszczeniu włosy się układają niebotycznie a już nie wspomnę że się tak nie przetłuszczają, z tym że znowu wracam tylko do mycia dwa razy w tygodniu. Metodę sama oceń, kilka moich koleżanek z problemami przetłuszczania się włosów to zastosowało i są zadowolone!jedynie trzeba pozostać potem konsekwentnym w ilości mycia swoich włosów. Serdecznie pozdrawiam! Stała czytelniczka.

    ReplyDelete
  5. Moje włosomaniactwo już dawno poszło w odstawkę ;p Nie mam czasu czekać na efekty ;) a teraz są całkiem ładne ;)

    ReplyDelete
  6. Aniu podziwiam twoj zapal aha wpadnij do mnie na bloga pisze znowu pozdrawiam I m wekendu

    ReplyDelete
  7. ja dopiero zaczytam czytac Anwen, oj jest co czytac, duzo zmian musze wprowadzic :)

    ReplyDelete
  8. Witam,
    Tez jestem na emigracji i tez walcze o wlosy. Specjalnie na te okazje zalozylam bloga, bo nie wyobrazam sobie opisac to wszystko na forum.
    Zgubilam sie w wlosomaniactwie.... potrzebuje rad. Wydaje mi sie ze nic nie dziala.
    Mam trudne wlosy. Fale, cienkie, rzadkie... nie mam pojecia jak okreslic ich porowatosc.
    Bylabym wdzieczna za zagladanie i pomysly co ja mam zrobic z tymi moimi klakami.

    http://kotowilk.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  9. Całkowicie ufałem doktorowi ADELEKE od czasu, gdy rozmawiałem z nim w okresie, gdy mój narzeczony opuścił mnie po 5 latach naszego związku, rozpoczął pracę nad zaklęciami na moim narzeczonym i dał mi tyle zapewnienia i gwarantował, że jedzie aby mój narzeczony stanął na nogi w ciągu zaledwie 24 godzin od rzucenia zaklęcia. Byłem tak pewny swojej pracy i tak jak powiedział na początku, mój narzeczony w końcu do mnie wrócił, tak, wrócił z całym sercem, Miłością, troską, emocjami i kwiatami, i teraz jest lepiej. Bez wahania poleciłbym tego potężnego rzucającego zaklęcia każdemu, kto potrzebuje pomocy .. kontakt: Dr ADELEKE na WhatsApp +27740386124 lub e-mail; aoba5019@gmail.com

    ReplyDelete