Saturday 24 May 2014

Awokado - moj faworyt

Uwielbiam awokado. W kazdej postaci. Moze byc bez dodatkow wybierane lyzeczka prosto ze skorki, moze byc z dodatkiem soku z cytryny i pieprzu, moze byc w postaci pasty na pelnoziarnistym toscie, uwielbiam w salatkach, uwielbiam guacamole...

Awokado bardzo korzystnie wplywa na nasze zdrowie. Zaliczane jest do tzw "superfood". Zawiera mnostwo antyoksydantow, dzieki ktorym swietnie wplywa na stan skory i opoznia procesy starzenia. 
Zreszta zobaczcie same:



Przepis na Guacamole:



Jak kroic awokado:


Srednio zjadam 4-5 sztuk tygodniowo. Uwielbiam salatke z awokado z dodatkiem wonogron, z kurczakiem, s krewetkami, z feta...
Jestem teraz na etapie zarazania swoich dzieci miloscia do tego smakolyku. Moj maz juz od dawna uwielbia roznie mocno jak ja. Dzieciaki chetnie zjadaja to cudo w formie pasty na kanapki. 


Stosuje rowniez awokado w formie maseczki na twarz czy wlosy, wystarczy rozgniesc lyzeczka na kremowa mase.

***
Na koniec jeszcze kilka awokadowych inspiracji:

 

 



 


Rozne gatunki awokado:

Teach a man his avocado varieties and he'll make fresh guacamole for a lifetime.


Ciekawa jestem czy wsrod Was sa amatorki awokado :)


15 comments:

  1. my tez bardzo lubimy awokado. Moja 7.5 miesieczna coreczka tez je uwielbia. Dzisiaj nawet jadlam bagietke z awakado i grilowanym serem haloumi. pycha!

    ReplyDelete
  2. Mniam...Uwielbiam awokado pod kazda postacia! A w guacamole wrecz kocham!

    ReplyDelete
  3. No własnie jakoś mnie nie przekonuje. W czymś tak, ale samo nie bardzo mi smakuje.

    ReplyDelete
  4. A ja nigdy w zyciu nie jadlam awokado :)

    ReplyDelete
  5. Probowalam ale bez rewelacji dla mnie moze maseczka bedzie OK ale wiesz Aniu chetnie wyprobuje jakie przepis aha dzieki za piracy m wekendu

    ReplyDelete
  6. Dzieki za porady ale sama nie wiem co robic jestemna zakrecie bed kierownicy chyba pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. srednio...ale poczytałam o nim i chyba zaczne jesc...z jajkiem wyglada obłednie!

    ReplyDelete
  8. O a to nie moja bajka-nie lubie zeby nie powiedziec-nie nawidze dla mnie to taka papa bez smaku-chocby nawet nie wiem czym doprawiona i jak podana-nie lubie i juz.Ale ludzkie podniebienia dzieki Bogu rózne i co innego kazdemu smakuje.Pozdrawiam.Kasia uk(mama 2 cudownych dziewczynek)

    ReplyDelete
  9. Wiesz, że tylko raz w zyciu jadłam i jakoś mnie nie urzekło, ale teraz chyba zmienię zdanie :)
    Zainspirowałaś mnie.

    ReplyDelete
  10. Sięgam po nie raz na jakiś czas ale nie jestem jakąś jego wielką fanką. :)

    ReplyDelete
  11. tez moglaby sie zajadac avocado... ja najczesciej robie paste bo szybko, latwo i smacznie :)

    ReplyDelete
  12. Nie lubię, a jest to niemal jedyny dozwolony dla mnie owoc ;) Co kupię, to wyrzucę, bo leży tak długo, aż się zepsuje. Nie umiem tego przyrządzić. A może za mało się staram.

    ReplyDelete
  13. MNIAM!

    Zapraszam do siebie i do obserwowania :)

    ReplyDelete
  14. Całkowicie ufałem doktorowi ADELEKE od czasu, gdy rozmawiałem z nim w okresie, gdy mój narzeczony opuścił mnie po 5 latach naszego związku, rozpoczął pracę nad zaklęciami na moim narzeczonym i dał mi tyle zapewnienia i gwarantował, że jedzie aby mój narzeczony stanął na nogi w ciągu zaledwie 24 godzin od rzucenia zaklęcia. Byłem tak pewny swojej pracy i tak jak powiedział na początku, mój narzeczony w końcu do mnie wrócił, tak, wrócił z całym sercem, Miłością, troską, emocjami i kwiatami, i teraz jest lepiej. Bez wahania poleciłbym tego potężnego rzucającego zaklęcia każdemu, kto potrzebuje pomocy .. kontakt: Dr ADELEKE na WhatsApp +27740386124 lub e-mail; aoba5019@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Cześć, nazywam się Greta Icardi z USA, chcę podzielić się niesamowitym doświadczeniem, które miałem z wszechmocną dr Adeleke, mój mąż Greg złożył pozew o rozwód Byłem naprawdę zdruzgotany Płakałem dzień i noc każdego dnia Powiedziałem jednemu z moich przyjaciół sytuacji i opowiedziałem mi o potężnym zaklinaczu, dr Adeleke, byłem trochę sceptyczny, ale postanowiłem spróbować Zrobiłem wszystko, o co mnie poprosił i obiecałem wynik za 24 godziny, a następnego ranka zaskoczyć moją wielką niespodzianką to czy Greg na kolanach błagał mnie, żebym mu wybaczył i zaakceptował go ponownie. Jestem bardzo szczęśliwy, wszystko dzięki dr Adeleke, który może również pomóc w skontaktowaniu się z aoba5019@gmail.com / WhatsApp +27740386124. Powodzenia

    ReplyDelete