Wednesday 5 November 2014

"Myję zęby, bo wiem dobrze o tym...


... kto ich nie myje, ten ma klopoty"


 W dziecinstwie mama wpajala mi jak wazne jest by dbac o higiene jamy ustnej. 
Wymuszala na mnie czeste wizyty kontrolne u dentysty, na ktore reagowalam pretensjami, lzami i klotniami... O gluuupia ja!!!
Teraz jestem jej baaardzo wdzieczna.

Gdyby nie ona , pewnie nie moglabym sie teraz usmiechac bez kompleksow :)
 Wciaz dbam o zeby, wlasciwie jeszcze bardziej niz w dziecinstwie. 

Nie wyobrazam sobie zwyklego "zębowego" dnia bez:

1.Szczoteczki elektrycznej



2. Nici dentystycznej
3. Plynu do plukania


Nie wyobrazam sobie tez nie odwiedzic dentysty przynajmniej dwa razy w roku i usunac kamienia nazebnego przynajmniej raz w roku.
Miedzy posilkami zuje gume bez cukru, unikam slodzonych napoi, zwlaszcza coli ;)

MOje zeby nigdy nie byly piekne, tzn nie sa ani mega rowne, ani snieznobiale, ale   i to mi musi wystarczyc.
Ale jesli znacie jakies naturalne sposoby na wybielenie zabkow, chetnie skorzystam z rad :)


A Wy jak dbacie o ząbki???


6 comments:

  1. Słyszałam o cytrynie z solą, nawet dwa dni stosowałam, później jakoś przestałam :D Może gdybym dłużej "wybielała" to byłoby widać efekty, a tak to... :D

    ReplyDelete
  2. Podobno skorka z banana wybiela :))) trzeba nia pocierac zsbki kilka minut dziennie ale nie probowalam tej techniki. Ja do nuedawna uzywalam tylko szczoteczki ale jak to sie mowi...czlowiek z wiekiem madrzeje, zaczelam tez nitkowac i plukac I cale szczescie bo yo co zalega miedzy zebolami wola o pomste do nieba ;) pozdrawiam. MONA

    ReplyDelete
  3. Słyszałam tylko o sodzie oczyszczonej, że wybiela zęby.
    Ale też i ponoć takie wybielające produkty (nawet pasty do zębów) niszczą szkliwo.
    Nie wiem ile w tym prawdy :P

    Kiedyś miałam elektryczną szczoteczkę do zębów, ale po czasie wróciłam do zwykłych... jednak co jakiś czas myślę o ponownym zakupie elektrycznej :P
    U mnie płyn do płukania jamy ustnej tez koniecznie musi być.
    Nici dentystyczne też mam, ale nie używam ich jakoś bardzo często.
    Dentysta 1-2 razy do roku na kontrolę.
    Jak coś się dzieje, to wtedy oczywiście odpowiednio częściej ;p

    ReplyDelete
  4. Ja mam wlasnie ta rozowa szczote! Haha :) Jesli masz zolta kosc to chyba za bardzo ich nie wybielisz... Ja wlasnie taka mam I wiem, ze snieznobiale nigdy nie beda. Nigdy nici nie uzywalam (tzn probowalam tylko), brak mi systematycznosci. Od plynu do plukania chce mi sie wymiotowac :/ Na szczescie mam mocne I zdrowe zeby, ani ciaza, ani karmienie nie mialy wplywu na ich stan. Zaluje tylko, ze nie sa proste ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ag- co do tego, że zęby nie są proste, można je naprościć........ja miałam w wieku 10-14 lat aparat taki ściągany i zęby idealne.....ale!wyrosły mi zęby mądrości, które mi przestawiły moje śliczniutkie ząbki i wybrałam się do ortodonty żeby założyć aparat(w takim wieku przed 30)bo miałam ciągle infekcje a już o wyglądzie nie wspomnę więc można mieć proste zęby?-można!co prawda kosztuje to troszkę, ale sobie skutecznie odmawiam niektórych rzeczy żeby na ortodontę było, a moja ortodontka nawet rozkłada aparat na raty, może i Ty znajdziesz takiegoż, który pójdzie na rękę...co do nici i płynu obowiązkowo, polecam!pozdrawiam serdecznie w ten deszczowy jakże dzień...Marcela

      Delete
  5. Całkowicie ufałem doktorowi ADELEKE od czasu, gdy rozmawiałem z nim w okresie, gdy mój narzeczony opuścił mnie po 5 latach naszego związku, rozpoczął pracę nad zaklęciami na moim narzeczonym i dał mi tyle zapewnienia i gwarantował, że jedzie aby mój narzeczony stanął na nogi w ciągu zaledwie 24 godzin od rzucenia zaklęcia. Byłem tak pewny swojej pracy i tak jak powiedział na początku, mój narzeczony w końcu do mnie wrócił, tak, wrócił z całym sercem, Miłością, troską, emocjami i kwiatami, i teraz jest lepiej. Bez wahania poleciłbym tego potężnego rzucającego zaklęcia każdemu, kto potrzebuje pomocy .. kontakt: Dr ADELEKE na WhatsApp +27740386124 lub e-mail; aoba5019@gmail.com

    ReplyDelete