Wednesday 19 August 2015

O korzysciach planowania posilkow na caly tydzien

U mnie wciaz trwa remont na calego. Zamieszanie i mega chaos panuje pod kazdym wzgledem od wielu tygodni. Ale nie w kuchni. Od zawsze mamy nawyk planowania menu na caly tydzien i doskonale na tym wychodzimy.

WYDATKI /OSZCZEDNOSCI:
- Kupujemy z glowa, a dokladniej z lista zakupow, bo wiemy co i z  czego bedziemy gotowac.
- Nic sie nie marnuje, bo wiemy ile czego zjemy, niczego nie wyrzucamy, nic sie nie psuje, nic nie zalega w lodowce.
UROZMAICENIE DIETY:
Nie jemy monotonnie, z glowa planujemy tydzien wedle naszego upodobania i potrzeb, np 3 razy w tygodniu jemy na obiad mieso, dwa razy w tygodniu rybe, dwa razy obiad wylacznie warzywny lub na slodko. Jesli na obiad nie ma miesa, to jest na sniadanie badz kolacje (np. bekon, parowki), jesli obiad jest na slodko, to kolacja lub sniadanie z miesem lub wedlina.
NIE TRACIMY CZASU..
...na zastanawianie sie co by tu ugotowac, na chodzenie po sklepie w poszukiwaniu pomyslu.
Ja na przyklad niemal nigdy nie wychodze do sklepu bez listy zakupow. Jesli mi sie to zdarzy, zwykle kupuje rzeczy zbedne, a te ktore sa potrzebne kupic zapominam!
Na lodowce zawsze mam karteczke z lista zeczy, ktorych nie ma/koncza sie. To dla mnie najlepszy sposob bynnie zapomniec o kupnie soli, proszku do pieczenia czy pasty do zebow.



Planujac posilki na caly tydzien mozna tez dostosowac latwosc i szybkosc przygotowania danego posilku do ilosci innych zajec. Na bardzo czasochlonne posilki porywam sie tylko w dni wolne od pracy, kiedy natomiast grafik wypelniony po brzegi, mozna zjesc makaron z sosem ze sloika, czasem gotuje na dwa dni, by w dniu mega wypelnionym zajeciamy miec gotowy obiad.

I tym oto sposobem wiem juz , ze jutro bedziemy jedli pstraga z gnocchi i brokulem, po jutrze zupe krem warzywny, a w weekend curry z kurczakiem :)

A jak u Was to wyglada z planowaniem posilkow?





11 comments:

  1. No właśnie od kiedy przeczytałam Twój post o oszczędzaniu, gdzie pisałaś tam o planowaniu przy tym posiłków od tamtego roku to zredukowałam o 50% swoje wydatki w sklepie spożywczym!!!poprzez nie kupowanie byle czego przy okazji i tego co mi będzie potrzebne na dany tydzień. Jeszcze znalazłam jeden sklep, gdzie w czwartki przeceniają mięso i tak co czwartek zawsze robię tam zakupy,mega oszczędzając przy tym. Podsumowując- inspirujesz mnie, dziękuję i pozdrawiam!M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaach, nawet nie wiesz jak mnie to cieszy :) Ogrooomnie :))) Pozdrawiam :)

      Delete
  2. U mnie jest podobnie, tez trzymam liste rzeczy do kupienia na lodowce. :) Ja do tego sporo mroze, co pozwala mi oszczedzic czas i nie marnowac zywnosci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tez mroze, wiecej rzeczy mam w zamrazarce niz w lodowce ;)

      Delete
  3. No to będę się teraz wymądrzać:

    Szkodliwe może być połączeie warzyw kapustnych z rybami morskimi lub owocami morza. Kalafior, brokuł, brukselka czy kapusta uniemożliwiają wchłanianie jodu, którego źródłem są właśnie owoce morza czy ryby morskie.

    To właśnie ostatnio wyczytałam/./
    A tak poza tym, to podziwiam jak zawsze za zorganizowanie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now idzisz, czlowiek cale zycie sie uczy bo o tym nigdy nie wiedzialam, a my najczesciej rybe jemy z brokulem, kalafiorem lub brukselka...

      Delete
  4. A to namiary na moj nowy blog :)
    http://pieklotopoporostuzyciebezsensu.blogspot.co.uk/

    Ewel

    ReplyDelete
  5. Naprawde podziwiam cie za to zorganizowanie, bo mi sie jakos nie udaje. Juz kiedys czytajac jakiegoś twojego posta zrobilam sobie takie zalozenie ze tez bede planowac posilki I zakupy na caly tydzien ale jakos mi sie nie udaje. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. Kompletnie nie planuję posiłków. Kupuję i gotuję, co mi przyjdzie do głowy, co mnie skusi, na co mam w danym dniu ochotę. Na ogół staram się gotować na dwa dni, bo nie lubię gotować i najchętniej w ogóle bym nie gotowała. Jedzenie często wyrzucam, NIESTETY. Bardzo chciałabym podchodzić do tego, jak Ty, ale to chyba nie jest w ogóle możliwe :/

    ReplyDelete
  7. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159/
    +3550685677099

    ReplyDelete