Wednesday 7 January 2015

Polka gotuje ...w UK ;)

Uwielbiam curry. za bogaty intensywny smak. Za to, ze mozna je zrobic ze wszystkiego i z niczego. Za to , ze doskonale wspolgra z kazdym warzywem, z kazdym gatunkiem miesa, z rybami, z ziarnani straczkowymi... ze wszystkkim.
Bogactwo swojego smaku zawdziecza genialnemu polaczeniu przypraw typu: kurkuma, imbir, kumin, kolendra, kardamon, anyz, chilli, cynamon, chilli, pieprz, czosnek, liscie curry... lub dla tych, ktorzy wola isc na skroty - pascie curry :)







Chicken jalfrezi


Robie curry czesto i ze wszystkiego, co mi sie nawinie.
Wczoraj zrobilam curry z warzywami i kurczakiem:

Skroilam w kostke slodkie ziemniaki/bataty i dynie pizmowa (butternut squash).

Podsmazylam posiekana, cebule, czosnek, chilli, starty imbir. W koncowym etapie dodalam resztke kapusty z poprzedniego obiadu.

Przygotowalam swoje przyprawy do curry. Obowiazkowo: mleko kokosowe.

Polaczylam smazonego kurczaka, cebule i duszone warzywa, zrobilam sos z pomidorow w puszce, mleka kokosowego , przypraw i pasty curry.

Wszystko podalam z ryzem basmati, jogurtem naturalnym i serem feta.
I jadlam, jadlam, jadlam.... Jedlismy wszyscy. Zjedlismy.
Uwielbiam curry. W kazdym wydaniu.

A Wy lubicie curry? Macie jakies dobre sprawdzone przepisy? Chetnie wyprobuje ;)





6 comments:

  1. Kocham curry! Właśnie za bogatość smaku! Narobiłaś mi smaka, więc dzisiaj będzie Twój przepis, choć tak naprawdę robię podobnie. Po prostu warzywa (wszelkie, jakie się nawiną) i kurczak (innego mięsa nie jadam). Koniecznie ryż. Uwielbiam sosy patak's, no ale znasz na pewno, bo w UK jest tego ogrom.

    ReplyDelete
  2. Nie lubię. Na swoje usprawiedliwienie mam to, że jadłam tylko raz, w jakiejś pakistańskiej chyba restauracji w Anglii, ale było po prostu maziaste i niesmaczne.

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam curry i od paru dni chodzi mi po głowie! :) Czuję się natchniona jeśli chodzi o dzisiejszy obiad. :D

    ReplyDelete
  4. Aj Ty niedobra....Slinka mi pociekla, a juz po 22!!!
    Uwielbiam curry, ale przyznaje sie bez bicia nie potrafie takich dan wyczarowac za to moj J. potrafi.... i to przez wielkie P! Wtedy podobnie jak Wy...jemy, jemy i jemy :)

    ReplyDelete
  5. Jak przyjechałam do Anglii to zajadałam się curry w każdej postaci. Teraz już muszę odpocząć :). A co do przepisów - najbardziej lubię curry pomidorowe z warzywami i krewetkami na ryżu z kurkumą

    ReplyDelete