Saturday 28 February 2015

O mojej pracy

Kontakt z pacjentami na co dzien to praca szlachetna i wymagajaca.
Kazdego dnia patrze do lustra i zastanawiam sie czy to aby na pewno ja doswiadczam tego przywileju pomagania ludziom?
Czy to aby na pewno moje zycie?
A moze jeden wielki i dlugi sen?
Taaak, to jaaaa! :)

Wiekszosc pacjentow to przypadki, ktore odhaczam niczym na towarowej tasmie. Smutne, ale nie da sie inaczej. Ot przychodzi taki osobnik, "hello - hello" i inne uprzejmosci, "co sie stalo?" "prosze zrobic to czy tamto" "dziekuje, do widzenia" i nastepny.
Kazdego dnia slysze ludzkie historie, na ogol wpadaja mi one jednym uchem a drugim wypadaja.
Bo gdybym miala kazda historie i pacjenta zapamietac, przetworzyc i przezywac to juz dawno bym zwariowala.
Ale sa ludzie ktorzy zostaja mi w sercu na dluzej, sa historie , ktore mam nadal w glowie. Ktore zabieram ze soba do domu i ktore daja mi wiele do myslenia.
Sa to historie , ktore uswiadamiaja mi jakie mam szczesliwe zycie. Udane zycie, dobre zycie, piekne zycie. A przede wszystkim zdrowe zycie. Mam zdrowie fizyczne i psychiczne.
Mam tez zdrowa rodzine. I z tego tez sie ciesze.
Mysle sobie "zdrowa rodzine", ale wroc: przeciez mamy powaznie chore dziecko..?!
Ale mimo to, kiedy widze dzieci, ktore sa duzo dzuuuzo bardziej chore to i tak mysle, ze jest ok, i w zyciu mi sie poszczescilo. Bo nasze dziecko , mimo ze chore, chodzi, widzi, slyszy, mowi, biega, cieszy sie, zlosci sie, ma swoje zdanie, ma swoj swiat, swoje radosci cele, dzieciece plany i marzenia. Tymczasem sa dzieci, ktore nie maja az tyle, Sa rodzice, ktrozy nie maja takich dzieci, sa rodzice, ktorzy stracili dzieci, sa i tacy, ktorzy nigdy nie beda rodzicami.
A nam zycie dalo szanse kochania i opiekowania sie dziecmi, przed ktorymi swiat stoi otworem.

I mimo to, ze nasz Mlody jest dzisiaj w zlym stanie, na tylke zlym, ze prawdopodobnie jutro rano wyladujemy w szpitalu, to i tak ciesze sie tym co mam, zbieram sie w garsc i wiem, ze musze dac rade. Musimy to przetrwac. Musi byc dobrze, lepiej. Bedzie lepiej.

Bo zycie moze byc takie:


Albo takie:



I na ogol bywa tak, ze tylko od nas zalezy jakie bedzie. 








7 comments:

  1. po raz kolejny mnie pozytywnie zaskakujesz. W pracy ( chyba ,że to jest powołanie) ludzie wpadają w rutynę.Ponadto nowy pracownik, świeżo po kursie często ma bardzo książkowe wyobrażenia o przyszłej pracy i życie zawodowe często wyrabia inne zdanie. Czy Twoja postawa to wyraz pokory, a może ciągłej pracy nad sobą. Ciekawe czy kobiety o takim charakterze można jeszcze spotkać.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leszku, pewnie, ze mozna- trzeba tylko dobrze szukac ;)
      W swiecie gdzie promowany jest lans na bycie "oschla suka" (sorry za wyrazenie), ciezko czasami dostrzec prawdziwe wnetrze kobiety... niestety.

      Delete
    2. Leszku, ja taka jestem od zawsze chyba w kazdej dziedzinie zycia. Mam nadzieje, ze tak juz zostanie ;)

      Delete
  2. Jestes wielka!
    Twoje pozytywne myslenie i odbieranie swiata jest niespotykane...
    Mam nadzieje, ze stan Mlodego sie polepszyl w nocy i juz jest ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzieki Kochana :) Mlody niestety wyladowal w szpitalu, ale po kilku badaniach okazalo sie, ze to nie to czego sie obawialismy i moglismy wrocic do domu :)

      Delete
  3. Bo człowiek często szuka szczęścia gdzieś tam, nie dostrzegając, że ono najczęściej jest tuż obok. I niestety często dopiero trudne doświadczenia uświadamiają nam, co tak naprawdę jest w życiu ważne. Zdrówka dla synka!

    ReplyDelete